JUNIOR TRASEER

Lørdag 17. august 2024

14-16 år

Lang løype.
Start på Tynset Torg. Parkveien bort til Museumsparken, opp til Nytrømoen fotballbane. Ned bak tribune følg sti langs strømlinja (uendret).  Inne ved Grønvoll følg skilt Østrabbveien opp på grusvei. 350 m grus før man tar Storsteinveien(sti) nedover. Etter 1,2 km krass venstresving (ring 3) inn på lysløypa. Følg lysløypa øverste trase helt til du kommer til dosert sykkelløype (som tidligere) krass venstre i bunn følg lysløypa i bunn av skilek anlegget så høyre ned i skogen over sykkelhopp. Rett frem bortover rulleskiløypa. I enden følges grusvei ned første bakke, deretter høyre ned traktorsti. I bunn ved Tylldalsveien, høyre oppover grusvei til du kommer til gangvei travbanen. Etter 270m krass venstre, sykle oppå kanten rundt travbanen. Rett frem for og komme på Gamle Allmannavei. Etter 430 m ta av venstre ned traktorsti, følg helt i bunn, høyre etter ei lita klopp.  Ved Sagdammen sykle rett frem langs Kvernbekken og ut på fylkesvei 2222- så gangvei (asfalt) til mål.

Løypa er ca 16 km, med 395 høydemeter.  Mange fine stipartier. Start og mål på samme sted.

12-13 år

Middels løype
Start på Tynset Torg. Parkveien bort til Museumsparken, opp til Nytrømoen fotballbane. Ved Nytrømoen sykler de ned i lysløypa i enden av kunstgressbanen. Følg lysløypa til Jørgensmoen, men sykle rett frem ned i ett søkk og følg sti til du kommer på lysløypa igjen, Så til høyre ned lysløypa og  følge den til du kommer på Aumliveien, til venstre, følg veien til du kommer til Angårdsmoen og skal krysse bekken over til Myrvoll. Så til venstre oppover som tidligere trase. Sykle sti helt opp til du kommer til stikryss etter 620 m ta høyre. I lysløypa sykle oppover og til høyre, følg øverste trase til du kommer på sykkelløypa ned til høyre. Samme trase som lang løype videre.

10-11 år

Kort Løype
Start på Tynset Torg. Samme start som middelsløype, men ved Myrvoll, ta til høyre ned grusvei og til venstre opp grendeveien. Sykle rett frem på toppen, bak husene i Bjønnkrokveien. I enden av stien, ta til venstre opp på skistuveien, sykle til høyre mot bunn av skilek anlegget og følg resten av trase som langløype.